Je vyžadována podpora jazyka JavaScript

Některé stránky na tomto webu vyžadují podporu jazyka JavaScript. Váš webový prohlížeč jazyk JavaScript nepodporuje nebo jazyk JavaScript není povolen.

Chcete-li zjistit, zda webový prohlížeč podporuje jazyk JavaScript nebo jazyk JavaScript chcete povolit, přečtěte si nápovědu k vašemu webovému prohlížeči.


Rozhovor s Ing. Naďa Mlčákovou

Ing. Naďa Mlčáková

Rozhovor s Ing. Naďou Mlčákovou o Hotelu ILF

Hotel ILF patří již od konce 70. let neodmyslitelně k Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví. Byl postaven v pražské čtvrti Michle jako zcela nový objekt z důvodu nedostačující kapacity tehdejšího ubytovacího a vzdělávacího zařízení pro účastníky kurzů. V té době se jednalo o velmi moderní hotel nabízející na jednom místě ubytování, stravování i vzdělávání. Na konci roku 2021 hotel nabral zcela nový směr, což se odrazilo nejen na jeho vybavení i gastronomii, ale ve výsledku i na celkové ekonomice. Jaká je jeho úloha v dnešní době a kam se za více než 40 let své existence posunula nejen skladba služeb, ale i hostů, ví nejlépe manažerka hotelu Ing. Naďa Mlčáková.

Jaké byly Vaše začátky v Hotelu ILF?

Do Hotelu ILF jsem nastoupila v listopadu 2021, což bylo období, kdy ještě platila některá covidová opatření mající zásadní vliv na provoz hotelu a jeho ekonomickou situaci. Měli jsme za to, že ta nejhorší krize je za námi a že nás čekají již jen lepší zítřky. V únoru 2022 přišel další zásadní zlom z důvodu odlivu velkého podílu klientely po vypuknutí válečného konfliktu na Ukrajině. IPVZ se zapojil do humanitární pomoci a v Hotelu ILF bylo poskytnuto více než 5800 lůžkodnů pro uprchlíky z Ukrajiny, což není málo a jsme rádi, že jsme mohli pomoci.

Ochota a schopnost pomoci je jedna stránka, ale jistě jde i o ekonomiku provozu a rozvoj služeb. Jak těžké to bylo skloubit? Jak se Vám podařilo nastartovat ekonomiku provozu a rozvoj služeb po odeznění covidových opatření?

Bylo to velmi náročné období, které nás stálo mnoho úsilí. Hotel byl tou dobou personálně oslaben a dlouho jsme se potýkali s nedostatkem a demotivací zaměstnanců napříč všemi úseky. Mnoho kvalifikovaných pracovníků se nechtělo do nestabilního hotelového prostředí již vrátit a vybralo si úplně jiné odvětví. Provoz hotelu byl omezen zastaralým technickoprovozním a gastronomickým vybavením vyžadujícím investice do oprav, což značně a dlouhodobě zvyšovalo náklady a vykazovalo jasné znaky nedostatků v hospodaření předchozího managementu hotelu.

Jaké kroky jste podnikla, aby se hospodaření zlepšilo?

Po analýze této situace jsem se zaměřila prioritně na postupné řešení ekonomičtějšího provozu a strategického managementu. Bylo nutné optimalizovat procesy, abychom ve své práci byli efektivnější a zároveň neustále zvyšovali kvalitu služeb. V první řadě se snažíme maximálně pracovat s volnou ubytovací kapacitu, která není v danou chvíli využita pro potřeby Institutu. Správně ji rozložit mezi konferenční nebo firemní klientelu, turistické skupiny a individuální hosty, je někdy docela oříšek.

Co bylo těmi klíčovými kroky, abyste dosáhla vyšší vytíženosti hotelu?

Bylo naprosto nezbytné se zaměřit na nové zdrojové trhy a na obchodní a marketingové aktivity, kterým zde nebyla dříve věnována potřebná pozornost. Oživili jsme vztahy se stávajícími obchodními partnery a zároveň rozšířili portfolio těch nových. Zavedli jsme možnost rezervace pobytů i na online portálech, vytvořili jsme zcela nové a moderní webové stránky s možností přímé rezervace a platby, využíváme možností sociálních sítí.

Co vše se již za ty necelé dva roky, kdy hotel vedete, podařilo?

Je před námi ještě stále hodně práce, ale výsledky se již dostavují. Vnímáme to hned na několika úrovních. Jednou z nich je především dosažení srovnatelné průměrné roční obsazenosti hotelu v rámci Prahy, zvýšení meziročních tržeb, zájem o konání gastronomických, společenských a kulturních akcí a dále na postupném zlepšování hodnocení služeb hotelu. Hosté se k nám opakovaně vrací a nejsou to jen účastníci vzdělávacích akcí.

Také je to současný tým kolegů, kteří přestáli krizi a náročná období, nabrali nový vítr do plachet, novou motivaci a svou pracovitostí chtějí společně se mnou hotel posunout směrem vpřed. Máme toho v plánu ještě hodně!

Hodnocení hostů a klientů je jedním ze základních ukazatelů kvality hotelu. Jak pracujete s tímto parametrem?

Spokojenost hostů přímo souvisí se snahou hotelu reagovat na jejich podněty a přání. Jelikož je naše klientela velmi různorodá, snažíme se uspokojit její potřeby tak, aby si u nás každý přišel tzv. „na své“. Pro účastníky vzdělávacích akcí IPVZ, jejichž součástí je i stravování, od pondělí do pátku připravujeme až pět variant obědového menu vč. vegetariánského a bezlepkového. Naše restaurace značně pozměnila a zkvalitnila rozsah své nabídky. Kromě tradiční české kuchyně, která zde měla naprosto výhradní zastoupení, připravujeme i jídla mezinárodní kuchyně a pravidelně nabídku zpestřujeme různými sezónními specialitami. Velký zájem byl např. o Chřestové dny nebo Italský, Francouzský a Řecký týden. Vyslyšeli jsme nejen mladé účastníky vzdělávacích akcí, ale i rodiny, a v přízemí zřídili prostor vyhrazený pro rodiče s dětmi. Ti, kteří dávají přednost relaxu, se mohou začíst do volně přístupných knih v literárním koutku v kavárně. Lobby bar máme každý den otevřený až do 02:00 navíc s pestrou nabídkou nápojů a občerstvení.

Čím se odlišujete od konkurence v rámci Prahy?

Jsme 3* hotel, přesto ve srovnání s jinými pražskými hotely nabízíme v této kategorii/třídě a v dané lokalitě mnoho věcí navíc. Hotel má ideální polohu přímo u metra C – Budějovická. Přímým spojením se tak naši hosté dostanou do centra za cca 10 minut. Zcela určitě nás odlišuje i rozsah a kvalita gastronomických služeb, a to nejen v restauraci s vnitřním i venkovním posezením nebo již zmiňovaný Lobby bar nebo kavárna s klidnou venkovní terasou. Recepce včetně doplňkového prodeje zboží je otevřena nonstop. Samozřejmostí je Wi-fi síť nebo sejfy a elektronické zámky na všech pokojích. U hotelu se nachází dvě parkoviště s dostatečnou kapacitou a zajištěné kamerovým systémem v místě, kde jsou jinak placené modré zóny.

Co Vás čeká naopak v nejbližší době?

Postupně modernizujeme všechny pokoje a další prostory hotelu, a to nejen vybavením, ale také stavebními úpravami. Intenzivně se připravujeme na závěr roku, kdy očekáváme nebo již máme potvrzeno mnoho firemních i soukromých akcí v konferenčních nebo společenských prostorech. Aktuální objednávky a čísla se zatím vyvíjí dobře, přesto máme ještě volné kapacity a ráda bych je i tímto prostřednictvím zájemcům nabídla. Pokud uvažujete o ubytování nebo uspořádání akce v Praze, budeme rádi, když to bude právě v Hotelu ILF.

Jan Brodský (rozhovor vznikl pro IPVZ v září 2023)